Jesteś na diecie? Zamów ciasto, które nie tuczy

Będąc na diecie redukcyjnej jedną z najgorszych obaw osób odchudzających się jest według nich konieczność rezygnowania ze słodyczy. To jeden z największych mitów krążących w sieci.

Chcesz schudnąć zostaw słodycze. Owszem jest w tym zdaniu odrobina prawdy. Chcąc schudnąć nie tyle należy unikać słodycze, co zwrócić uwagę na „ile? i co?”. Oznacza to tyle, że osoby na diecie spokojnie mogą od czasu do czasu zjeść ze smakiem ciasto domowe bez strachu, wyrzutów sumienia, że robią coś złego. Jakie ciasta są ciastami fit? Które rodzaje ciast można bezpiecznie jeść będąc na diecie?

Istnieją słodycze i słodycze

O tym, które rodzaje ciast i deserów będą zdrowe decyduje skład, czyli przepis. Ciasta z kremem, pączki, bajaderki, jak również jabłecznik, sernik czy szarlotka to słodycze, które różnić się mogą sposobem przygotowania tak diametralnie, że jedne z nich będą zdrowe i wskazane dla osób na diecie, a inne będą przyczyną powiększających się problemów z dietą.

Jedną z istotnych problemów osób na diecie, jest kupowanie ciast i wyrobów cukierniczych z niewiadomego źródła, które są prawdziwą bombą kaloryczną. Sekretem zdrowych ciast jest optymalna zawartość cukru i zdrowych tłuszczów. Dodatek świeżych owoców, ale również i warzyw sprawia, że ciasta fit są nie tylko smaczne ale i zdrowe. Przykładem królowej ciast dietetycznych można nazwać szarlotkę, zwłaszcza gdy wykonamy ją z wysokiej gatunkowo mąki, idealnie gdyby była to np. mąka graham lub mąka orkiszowa, a zamiast osłodzić ją cukrem osłodzimy ja daktylami bądź miodem.

Wybieraj ciasta 250 kcal - to ci się opłaca

Dla osób lubiących słodycze i ciasta magiczną liczbą, którą powinny te osoby zapamiętać jest liczba 250. Ciasta i ciasteczka majce 250 kcal będą dla osób na diecie idealne, mogą to być zarówno wspomniane ciasto z jabłkami, szarlotka, czy sernik dietetyczny, ale również biszkopt z musem owocowym, strucla z wiśniami, ciasto marchewkowe, czy tez owsiane ciasteczka i ciasto drożdżowe ze śliwkami i dobra rolada biszkoptowa.

 

Wcale nie jest bowiem regułą, że ciasta są wysokolaloryczne i należy je unikać. Odwiedzając naszą cukiernię bez wyrzutów sumienia, poczucia winy dobierzesz rodzaj ciasta, ciasteczka czy też inną formę fit deseru by była ona spójna z twoim zapotrzebowaniem energetycznym i założeniami dietetycznymi. Jednym z sekretów zdrowych ciast i ciasteczek jest bowiem odpowiedni skład, przepis, który pozwoli zachować pożądany słodki smak a w ostatecznym rozrachunku kalorycznym nie wpłynie na zachwianie gospodarką glukozy i insuliny w organizmie. Zjedzenie zdrowego fit ciasta nie spowoduje, że zaprzepaścisz tygodnie starań nad utrzymaniem prawidłowej wagi, że rzucisz się na jedzenie. Rób wszystko z umiarem – to przepis na sukces diety redukcyjnej. Umiar a nie zakaz tyczy się również zdrowych deserów i ciast.

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.